Privātuma politika interneta vietnei

www.smiltenesslimnica.lv

SIA "Sarkanā Krusta Smiltenes slimnīca"
Reģ.Nr.: 40003189328

Adrese: Dakteru iela 14, Smiltene, Smiltenes nov., LV-4729

SIA “Sarkanā Krusta Smiltenes slimnīca” ir svarīgs pacientu un apmeklētāju privātums, tādēļ tiesības uz privātumu tiek respektētas un netiek ievākta nekāda personīgā informācija. SIA “Sarkanā Krusta Smiltenes slimnīca” ir izstrādājusi šo Privātuma politiku, lai pārredzamā veidā nodrošinātu godprātīgu un likumīgu Jūsu personas datu apstrādi un informētu Jūs par tiesībām un pienākumiem saistībā ar Jūsu personas datu apstrādi. Jebkura personīgā informācija, kuru pacients brīvprātīgi nodos, tiks apstrādāta saskaņā ar Fizisko personu datu aizsardzības likumu, Vispārīgo datu aizsardzības regulu, Pacientu tiesību likumu un citiem normatīvajiem aktiem.

I. INFORMĀCIJA PAR PĀRZINI UN TĀ KONTAKTINFORMĀCIJA

[1] Personas datu apstrādes pārzinis ir Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību SIA "Sarkanā Krusta Smiltenes slimnīca" vienotās reģistrācijas numurs: 40003189328, juridiskā adrese: Dakteru iela 14, Smiltene, Smiltenes nov., LV-4729, turpmāk – Slimnīca.


[2] Slimnīcas kontaktinformācija ar personas datu apstrādi saistītos jautājumos ir:

1) Adrese sarakstei izmantojot pastu: Dakteru iela 14, Smiltene, Smiltenes nov., LV-4729;

2) E-pasta saziņas veidā info@smiltenesslimnica.lv (ar norādi personas datu aizsardzības speciālistam);

3) Tālruņa numurs: +371 64772537, +371 26665278.


[3] Slimnīcas kontaktinformācija informēšanai par iespējamiem datu aizsardzības pārkāpumiem ir: tālr. +371 64 772537, +371 26665278, e-pasts: info@smiltenesslimnica.lv

II. VISPĀRĒJĀ INFORMĀCIJA UN POLITIKAS MĒRĶIS

[4] Privātuma politikas mērķis ir sniegt fiziskajai personai - Datu subjektam - informāciju par personas datu apstrādes nolūku, tiesisko pamatu, apstrādes apjomu, aizsardzību un apstrādes termiņu datu iegūšanas laikā un apstrādājot Datu subjekta personas datus.

[5] Personas dati ir jebkāda informācija par identificētu vai identificējamu fizisku personu.

[6] Privātuma politiku piemēro privātuma un personas datu aizsardzības nodrošināšanai attiecībā uz fiziskajām personām, tas ir potenciālajiem, bijušajiem un esošajiem Slimnīcas pacientiem, Slimnīcas apmeklētājiem, tajā skaitā, attiecībā uz kuriem tiek veikta videonovērošana un Slimnīcas interneta mājaslapas apmeklētājiem.

[7] Informācija, kas nepieciešama Pacienta nepārprotamai identifikācijai ārstniecības pakalpojumu un sociālās aprūpes un rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai un saziņas nodrošināšanai ir:

(1) Vārds Uzvārds,

(2) personas kods vai cits tam pielīdzināms identifikācijas numurs,

(3) deklarētā adrese,

(4) faktiskā dzīvesvieta,

(5) telefona numurs un/ vai e-pasts.


[8] Slimnīcas personālam ir jāpārliecinās par fizisko personu identitāti, tādēļ Pacientiem pēc slimnīcas personāla pirmā lūguma ir nepieciešams uzrādīt personu apliecinošu dokumentu - pasi vai identifikācijas apliecību. Šādu pienākums ir noteikts saskaņā ar Pacientu tiesību likumu.

[9] Bērnu (līdz 14 gadu vecumam) vecākiem vai likumīgajiem aizbildņiem jāuzrāda dokuments, kas apliecina tiesības pārstāvēt bērna (pacienta) intereses. Vecākiem jāuzrāda bērna dzimšanas apliecība, kurā norādīts vecāka vārds. Citām personām (māsai, brālim, vecvecākiem un citiem tuviniekiem) jāuzrāda arī notariāli apstiprināta pilnvara pārstāvēt bērna likumiskās tiesības un intereses.

[10] Pakalpojumu sniegšanas ietvaros Slimnīca var iegūt papildus informāciju, kas nepieciešama kvalitatīvai un drošai pakalpojuma sniegšanai.

[11] Privātuma politika ir attiecināma uz datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā vai vidē Pacients sniedz personas datus (klātienē, Slimnīcas interneta mājaslapā, papīra formātā vai telefoniski.

[12] Slimnīca rūpējas par Pacientu privātumu un personas datu aizsardzību, ievēro Pacientu tiesības uz personas datu apstrādes likumību saskaņā ar piemērojamajiem tiesību aktiem - Eiropas Parlamenta un padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (turpmāk – Regula), Fizisko personas datu apstrādes likumu, Pacientu tiesību likumu un citiem piemērojamajiem normatīvajiem aktiem privātuma un datu apstrādes jomā.


[13] Slimnīca veic personas datu apstrādi šādiem nolūkiem:

1) Veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai un administrēšanai, tas ir:

1.1 Pacienta identificēšana;

1.2. Pacienta pieraksta pie Slimnīcas speciālistiem noformēšanai;

1.3.Pacienta medicīniskās dokumentācijas noformēšanai saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;

1.4 atgādinājumiem Pacientiem par paredzēto vizīti pie Slimnīcas speciālistiem;

1.5 medicīnisko izmeklējumu veikšanai;

1.6 ārstu konsultāciju un medicīnisko manipulāciju veikšanai;

1.7 Pacientu vai citu fizisko personu veselības stāvokļa izvērtēšanai;

1.8 Pacientu iebildumu izskatīšanai un kvalitātes kontrolei;

1.9 Pacientu lojalitātes veicināšanai, apmierinātības mērījumiem;

1.10 līguma ar Pacientiem sagatavošanai un noslēgšanai;

1.11 mājaslapu un mobilo aplikāciju uzturēšanai un darbības uzlabošana.

2) Rezidentu apmācībai;

3) Sociālās aprūpes un rehabilitācijas (ilgstošas un īslaicīgas) pakalpojuma nodrošināšanai un veikšanai;

4) informācijas sniegšanai valsts pārvaldes iestādēm un operatīvās darbības subjektiem ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un apjomā;

5) Pacientu, Slimnīcas darbinieku drošības un īpašuma aizsardzības nodrošināšanai;

6) informācijas Valsts vienotās medicīnas informācijas sistēmas (E – veselība) ievadei.

III. PERSONAS DATU APSTRĀDES TIESISKAIS PAMATS 

[14] Slimnīca apstrādā pacientu personas datus, balstoties uz šādiem tiesiskajiem pamatiem:

(1) profilaktiskās vai arodmedicīnas nolūkos, darbinieka darbspējas novērtēšanai, medicīniskas diagnozes noteikšanai, ārstēšanas nolūkos (Regulas 9.panta otrās daļas h) punkts),

(2) ar datu subjekta (pacienta) piekrišanu (Regulas 9.panta otrās daļas a) punkts, Pacientu tiesību likuma 10.panta otrā daļa),

(3) normatīvo aktu izpildei - lai izpildītu Slimnīcai saistošos ārējos normatīvajos aktos noteiktu pienākumus (Regulas 9.panta otrās daļas b) punkts, Pacientu tiesību likuma 10.pants),

(4) apstrāde ir vajadzīga, lai īstenotu vai aizstāvētu Slimnīcas likumīgās intereses tiesā (Regulas 9.panta otrās daļas f) punkts).

[15] Apstrāde ir nepieciešama, lai nodrošinātu Slimnīcas leģitīmās intereses, tas ir organizēt efektīvu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas procesu, nodrošināt efektīvu pacientu vizīšu pieteikšanas un atsaukšanas procesu, saņemt samaksu par sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, popularizēt Slimnīcu masu medijos un sociālajos tīklos.

[16] Apstrāde ir nepieciešama līguma ar datu subjektu (pacientu) izpildei vai pasākumu veikšanai pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas (Regulas 6.panta pirmās daļas b) punkts).

[17] Apstrāde ir vajadzīga, lai aizsargātu datu subjekta (pacienta) vai citas fiziskas personas vitālas intereses (Regulas 6.panta pirmās daļas d) punkts).



IV. PERSONU DATU APSTRĀDE


[18] Slimnīca aizsargā Pacienta datus, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju iespējas, ņemot vērā pastāvošos privātuma riskus un Slimnīcai pieejamos organizatoriskos, finansiālos un tehniskos resursus, tajā skaitā izmantojot šādus drošības pasākumus, tas ir:

(1) Ielaušanās aizsardzības un atklāšanas programmas,

(2) Citus aizsardzības pasākumus atbilstoši aktuālajām tehnikas attīstības iespējām.


[19] Slimnīca attiecībā uz Pacientu var veikt automatizētu lēmumu pieņemšanu. Pacients par šādām Slimnīcas darbībām tiek informēts atsevišķi saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

[20] Automatizētu lēmumu pieņemšana, kas Pacientam rada tiesiskās sekas (piemēram, nodošana parādu piedziņai), var tikt veikta tikai līguma starp Slimnīcu un Pacientu noslēgšanas vai izpildes gaitā, pamatojoties uz Pacienta nepārprotamu piekrišanu vai ārējos normatīvajos aktos noteiktajos

gadījumos.

[21] Slimnīca neizpauž trešajām personām pacienta personas datus, izņemot:

(1) saskaņā ar Pacienta rakstveida piekrišanu,

(2) ārējos normatīvajos aktos paredzētajām personām (tostarp veselības aprūpes iestādēm, Neatliekamās medicīniskās palīdzības centram, valsts iestādēm un Ierobežotas pieejamības ārēja informācija tiesībsargājošām iestādēm) pēc viņu pamatota pieprasījuma, ārējos normatīvajos aktos

noteiktajā kārtībā un apjomā,

(3) Slimnīcas likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās

pret personu, kura ir aizskarusi Slimnīcas likumīgās intereses, nododot piedziņai fizisko personu

parādus.



V. DATU IEGŪŠANAS AVOTI


[22]Slimnīca iegūst Pacienta personas datus tieši no datu subjekta vai tās pilnvarotās personas sniegtās informācijas, tas ir pierakstoties uz konsultācijām, slēdzot līgumu, saņemot un izskatot iesūtītos jautājumus, priekšlikumus un sūdzības.

[23]Slimnīca iegūst personas datus no Datu subjekta sniegtās informācijas, ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu reģistra vienotās informācijas sistēmas un Nacionālā veselības dienesta Vadības informācijas sistēmas "VIS" (E-veselības sistēma), noteiktos gadījums saņemot tos no Smiltenes novada pašvaldības (sociālā aprūpe).



VI. DATU SUBJEKTA TIESĪBAS


[24]Pacientam ir tiesības saņemt normatīvajos aktos noteikto informāciju saistībā ar viņa datu apstrādi.

[25]Pacientam saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir arī tiesības pieprasīt Slimnīcai piekļuvi saviem personas datiem, kā arī pieprasīt Slimnīcai veikt to papildināšanu, labošanu vai dzēšanu, vai apstrādes ierobežošanu attiecībā uz Pacientu, vai tiesības iebilst pret apstrādi, kā arī tiesības uz datu pārnesamību. Šīs tiesības īstenojamas, ciktāl datu apstrāde neizriet no Slimnīcas pienākumiem, kas tam ir uzlikti ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

[26]Pacients var iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu:

(1) rakstveida formā klātienē Slimnīca, uzrādot personu apliecinošu dokumentu;

(2) elektroniskā pasta veidā, parakstot vēstuli ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz e-pasta adresi: info@smiltenesslimnica.lv

(3) nosūtot Slimnīcai vēstuli pa pastu;

(4) telefoniski vai nosūtot Slimnīcai ar e-pasta vēstuli, kas nav parakstīta ar drošu elektronisko parakstu uz e-pasta adresi: info@smiltenesslimnica.lv pie nosacījuma, ja pacients ar Slimnīcu ir vienojies par saziņu attiecībā uz pacienta datiem, izmantojot konkrēto e-pasta adresi vai telefona numuru. Šādai vienošanai ir jābūt noformētai rakstveidā klātienē (uzrādot pacienta personu identificējošu dokumentu) vai parakstītai ar drošu elektronisko parakstu.


[27]Saņemot Pacienta pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu, Slimnīca pārliecinās par Pacienta identitāti, izvērtē pieprasījumu un izpilda to saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

[28]Slimnīca sniedz atbildi Pacientam pēc iespējas, ņemot vērā Pacienta norādīto atbildes saņemšanas veidu.

[29] Ja atbilde tiek sūtīta pa pastu, tā tiek adresēta datu subjektam (personai, kuras personas dati ir pieprasīti) ierakstītā vēstulē. Ja atbilde tiek sniegta elektroniski, tā tiek parakstīta ar drošu elektronisko (ja iesniegums ir ticis iesniegts ar drošu elektronisko parakstu).

[30]Slimnīca nodrošina datu apstrādes un aizsardzības prasību izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem un Pacienta iebildumu gadījumā veic lietderīgās darbības, lai iebildumu atrisinātu. Tomēr, ja tas neizdodas, Pacientam ir tiesības vērsties uzraudzības iestādē – Datu valsts inspekcijā.

[31]Pacientam ir tiesības saņemt normatīvajos aktos noteikto informāciju par savu personas datu apstrādi Slimnīcā.

[32]Slimnīca apņemas nodrošināt Personas datu pareizību un paļaujas uz saviem Pacientiem, piegādātājiem un citām trešajām personām, kas nodod Personas datus, ka tiks nodrošināta nodoto Personas datu pilnība un pareizība.



VI. PERSONAS DATU NODOŠANA


[33]Slimnīca nodod Personas datus trešajām personām, nodrošinot, ka attiecīgās trešās personassaglabā Personas datu konfidencialitāti un nodrošina piemērotu aizsardzību.

[34]Slimnīca nodod Personas datus trešajām personām, nodrošinot, ka attiecīgās trešās personas saglabā Personas datu konfidencialitāti un nodrošina piemērotu aizsardzību.

[35]Ārējos normatīvajos aktos paredzētajām personām (tostarp veselības aprūpes iestādēm, Neatliekamās medicīniskās palīdzības centram, valsts iestādēm un tiesībsargājošām iestādēm) pēc viņu pamatota pieprasījuma, ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apjomā.

[36]Slimnīca ir tiesīga nodot Personas datus Slimnīcas apakšuzņēmējiem, kas palīdz Slimnīcai nodrošināt tās funkciju izpildi.

[37]Augstāk minētajā punktā Slimnīcas apakšuzņēmēji, kas saņem un apstrādā personas datus ir uzskatāmi par personas datu apstrādātājiem Regulas izpratnē, ar tiem tiek slēgts rakstveida līgums, kurā tiek noteikts, ka Slimnīca pieprasa no datu saņēmējiem apņemšanos izmantot saņemto informāciju tikai tiem nolūkiem, kuru dēļ dati tika nodoti, un saskaņā ar piemērojamo normatīvo aktu prasībām datu apstrādes un datu aizsardzības jomā.

[38]Slimnīcas likumīgo (leģitīmo) interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskarusi Slimnīcas likumīgās intereses; piedzenot parādus no debitoriem; no Slimnīcas un datu subjekta starpā pastāvošajām saistībām vai noslēgtā līguma, vai

likuma izrietošo Slimnīcas leģitīmo interešu realizācijai.



VIII. TREŠO VALSTU SUBJEKTU PIEKĻUVE PERSONAS DATIEM


[39]Slimnīca nenodot personas datus uz trešajām valstīm (valstīm, kas atrodas ārpus Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas).

[40]Personas datu nodošana un apstrāde ārpus ES/EEZ var notikt, ja tam ir tiesisks pamatojums, proti, lai izpildītu juridisku pienākumu, noslēgtu vai izpildītu līgumu, vai saskaņā ar Jūsu piekrišanu, un ir veikti pienācīgi drošības pasākumi.



IX. PERSONAS DATU GLABĀŠANAS ILGUMS


[41]Slimnīca glabā un apstrādā Pacientu personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šiem kritērijiem:

1) tikai tik ilgi, kamēr tiek izpildītas no starp Slimnīcu un Pacientu noslēgtā līguma izrietošās saistības vai Pacientam tiek sniegts veselības aprūpes pakalpojums;

2) kamēr Slimnīcai pastāv normatīvajos aktos noteikts pienākums datus glabāt;

3) kamēr tiek pilnībā izskatīts un/vai izpildīts Pacienta lūgumā/iesniegumā minētais;

4) kamēr ir spēkā Pacienta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei, ja nepastāv cits datu apstrādes likumīgs pamats.



X. PIEKĻUVE PERSONAS DATIEM UN PACIENTA TIESĪBAS


[42]Pacientam ir tiesības saņemt normatīvajos aktos noteikto informāciju saistībā ar viņa datu apstrādi.

[43]Pacientam saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir arī tiesības pieprasīt Slimnīcai piekļuvi saviem personas datiem, kā arī pieprasīt Slimnīcai veikt to papildināšanu, labošanu vai dzēšanu, vai apstrādes ierobežošanu attiecībā uz Pacientu, vai tiesības iebilst pret apstrādi, kā arī tiesības uz datu pārnesamību. Šīs tiesības īstenojamas, ciktāl datu apstrāde neizriet no Slimnīcas pienākumiem, kas tam ir uzlikti ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

[44]Pacients var iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu:

(1) rakstveida formā klātienē Slimnīca, uzrādot personu apliecinošu dokumentu;

(2) elektroniskā pasta veidā, parakstot vēstuli ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz e-pasta adresi: info@smiltenesslimnica.lv ;

(3) nosūtot Slimnīcai vēstuli izmantojot pasta starpniecību.

[45]Saņemot Pacienta pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu, Slimnīca pārliecinās par Pacienta identitāti, izvērtē pieprasījumu un izpilda to saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

[46]Slimnīca sniedz atbildi Pacientam pēc iespējas, ņemot vērā Pacienta norādīto atbildes saņemšanas veidu.

[47] Ja atbilde tiek sūtīta pa pastu, tā tiek adresēta datu subjektam (personai, kuras personas dati ir pieprasīti) ierakstītā vēstulē. Ja atbilde tiek sniegta elektroniski, tā tiek parakstīta ar drošu elektronisko (ja iesniegums ir ticis iesniegts ar drošu elektronisko parakstu).

[48]Slimnīca nodrošina datu apstrādes un aizsardzības prasību izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem un Pacienta iebildumu gadījumā veic lietderīgās darbības, lai iebildumu atrisinātu. Tomēr, ja tas neizdodas, Pacientam ir tiesības vērsties uzraudzības iestādē - Datu valsts inspekcijā.



XI. PACIENTA PIEKRIŠANA DATU APSTRĀDEI UN TIESĪBAS TO ATSAUKT


[49]Pacients piekrišanu personas datu (kas ir uzskatāmi par pacientu datiem Pacientu tiesību likuma izpratnē) apstrādei, kuras tiesiskais pamats ir piekrišana (piemēram datu izmantošanai mārketinga aktivitātēm) dod rakstveidā klātienē Slimnīcā vai nosūtot e-pastu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisku parakstu.

[50]Pacientam ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt datu apstrādei doto piekrišanu tādā pat veidā, kādā tā dota un šādā gadījumā turpmāka datu apstrāde, kas balstīta uz iepriekš doto piekrišanu konkrētajam nolūkam turpmāk netiks veikta.

[51]Piekrišanas atsaukums neietekmē datu apstrādes, kuras veiktas tajā laikā, kad Pacienta piekrišana bija spēkā.

[52]Atsaucot piekrišanu, nevar tikt pārtraukta datu apstrāde, kuru veic, pamatojoties uz citiem tiesiskajiem pamatiem (piemēram saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem vai noslēgto līgumu starp Slimnīcu un Pacientu).



XII. MĀJASLAPU APMEKLĒJUMI UN SĪKDATŅU APSTRĀDE


[53]Sīkdatnes ir datnes, ko tīmekļa vietnes izvieto lietotāju datoros, lai atpazītu lietotāju un atvieglotu tam vietnes izmantošanu. Interneta pārlūkprogrammas var konfigurēt tā, lai tās brīdina apmeklētāju par sīkdatņu izmantošanu un ļauj izvēlēties, vai apmeklētājs piekrīt tās pieņemt. Sīkdatņu nepieņemšana neaizliegs apmeklētājam izmantot Slimnīcas interneta mājaslapu, taču tas var ierobežot apmeklētājam mājaslapas izmantošanas iespējas.

[54]Slimnīca mājaslapās var tikt ievietotas saites uz trešo personu interneta mājaslapām, kurām ir savi

lietošanas un personas datu aizsardzības noteikumi, par ko Slimnīca nenes atbildību.



XIII. CITI NOTEIKUMI


[55]Slimnīcai ir tiesības veikt papildinājumus Privātuma politikā, padarot to pieejamu Pacientiem, ievietojot Slimnīcas interneta vietnē Sarkanā Krusta Smiltenes slimnīca (smiltenesslimnica.lv).




Apstiprināts

2022.gada 22.septembrī

Versija 2.0

Share by: